Superfoods

Τι μας προσφέρει ο σίδηρος!

Τι μας προσφέρει ο σίδηρος!

Τι μας προσφέρει ο σίδηρος!



Ο σίδηρος είναι ένα μέταλλο που είναι απαραίτητο για τη ζωή. Αποτελεί μέρος των πρωτεϊνών και των ενζύμων που υπάρχουν σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένης της αιμοσφαιρίνης και της μυοσφαιρίνης, δύο στοιχεία τα οποία βοηθούν στη μεταφορά του οξυγόνου στο αίμα. Ο σίδηρος είναι ένα σημαντικό συστατικό των μυών, και βοηθά στη ρύθμιση της ανάπτυξης των κυττάρων. Προέρχεται από τα τρόφιμα που τρώμε, και τυχόν περίσσεια ποσότητα σιδήρου αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση, παρόλα αυτά πολλές είναι οι φορές που έχουν εμφανιστεί ελλείψεις σιδήρου εξαιτίας της κακής διατροφής, οι οποίες μπορούν να καλυφτούν με τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής που περιέχουν σίδηρο.
Ο σιδήρος στα τρόφιμα προσφέρεται σε δύο μορφές: τον αιμικό και το μη-αιμικό. Ο αιμικός σίδηρος βρίσκεται σε ζωικά τρόφιμα και περιέχεται στην αιμοσφαιρίνη και στη μυοσφαιρίνη, όπως το κόκκινο κρέας, τα ψάρια και τα πουλερικά. Ο μη αιμικός σίδηρος βρίσκεται στα φυτά, όπως οι φακές και τα φασόλια.
Οι περισσότεροι ενήλικες απορροφούν περίπου το 10 με 15 τοις εκατό του σιδήρου από στα τρόφιμα, αλλά αρκετοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την πραγματική ποσότητα που απορροφάται. Ένας παράγοντας είναι ο τύπος του σιδήρου. Ο αιμικός απορροφάται πιο αποτελεσματικά από ό, τι ο μη αιμικός. Υπάρχουν ορισμένα συστατικά που μπορεί να μειώσουν το ρυθμό απορρόφησης του μη αιμικού σιδήρου όπως είναι οι τανίνες (που βρίσκονται στο τσάι), το ασβέστιο, οι πολυφαινόλες, τα φυτικά οξέα (που βρίσκονται στα όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως), και ορισμένες πρωτεΐνες σόγιας. Η παράλληλη λήψη της βιταμίνης C μπορεί να βελτιώσει την απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου.
Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει την απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές είναι το ποσό του σιδήρου που αποθηκεύεται στο σώμα.
Σε τι μας βοηθά!
Ο σίδηρος βοηθά το αίμα και τους μυς ώστε να έχουν τις απαραίτητες ποσότητες οξυγόνου, με αποτέλεσμα την αύξηση της ενέργειας και την απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από τα κύτταρα. Ο σίδηρος είναι σημαντικός για πολλές λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία του.
Οφέλη για την υγεία:
• Στην αναιμία
• Στην εξάντληση και την κούραση
• Στο ανοσοποιητικό σύστημα
• Στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών
• Στο αναπνευστικό σύστημα
• Στο δέρμα
• Στην ενέργεια και την πνευματική οξύτητα
• Στη φυσιολογική ανάπτυξη