Superfoods

Τα θρεπτικά συστατικά στo μύρτιλo!

Τα θρεπτικά συστατικά στo μύρτιλo!

Τα θρεπτικά συστατικά στo μύρτιλo!



Η ιστορία του μύρτιλου ξεκινά πριν από πολλά χρόνια, στη μακρινή Σιβηρία. Κατά τη διάρκεια εκατοντάδων χρόνων οι άνθρωποι απολάμβαναν τη γεύση, το χρώμα και το άρωμα των μπλε καρπών, χωρίς να γνωρίζουν για τις ευεργετικές τους ιδιότητες. Τα τελευταία χρόνια όμως έχουν αναδειχτεί τα θρεπτικά τους συστατικά και πόσο ωφέλημα μπορεί να είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό. Η καθημερινή κατανάλωση μύρτιλων μπορεί να προστατεύει από πολυάριθμα προβλήματα υγείας, όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης, ενώ συμβάλλουν και στη φυσιολογική λειτουργία της καρδιάς. Σύμφωνα με πολλές έρευνες, τα βατόμουρα έχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από πολλά άλλα φρούτα και λαχανικά. Τα αντιοξειδωτικά ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα μειώνοντας τη δράση των ελεύθερων ριζών, που εισάγονται στο σώμα από την έκθεση στον καπνό, σε τοξίνες και φυτοφάρμακα. Η μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δύναμη των μούρων προέρχεται από την ανθοκυανίνη, τη χρωστική ουσία που προσφέρει το μπλε χρώμα στα μούρα. Τα μύρτιλα είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, ενώ περιέχουν και υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγανίου. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των ιστών, ενώ ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα. Το μαγγάνιο βοηθά στη ρύθμιση των φυσιολογικών επιπέδων της χοληστερόλης. Επιπλέον, περιέχουν ποσότητα από μεταλλικά στοιχεία όπως είναι το κάλιο, ο χαλκός, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος. Το κάλιο είναι σημαντικό συστατικό των κυτταρικών, που βοηθά στον έλεγχο του καρδιακού ρυθμού και της πίεσης του αίματος. Το μαγγάνιο χρησιμοποιείται από το σώμα ως συμπαράγοντας του αντιοξειδωτικού ένζυμου της δισμουτάσης του υπεροξειδίου. Ο χαλκός απαιτείται για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων, όπως και ο σίδηρος, ο οποίος επιπλέον βοηθά και στη παραγωγή ενέργειας. Τα μούρα του μύρτιλου περιέχουν επίσης μικρή ποσότητα από βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως η νιασίνη, η πυριδοξίνη, και το παντοθενικό οξύ. Περιέχει καλές ποσότητες βιταμίνης Β6, νιασίνης, ριβοφλαβίνης, παντοθενικού οξέος και φολικού οξέος. Αυτές οι βιταμίνες βοηθούν το σώμα να μεταβολίσει τους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες και τα λίπη. Τέλος, είναι καλή πηγή διαιτητικών ινών. Οι φυτικές ίνες μπορεί να μειώσουν το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, ενώ δημιουργούν και ένα αίσθημα κορεσμού.